Pengikut Terbaik!

21 Disember 2012

Kuliah terakhir semester 5 .. :D

Salam sejahtera..

saat ini..aku berada di dalam kelas terakhirku buat semester ini...kelas sepatutnya pukul 8 hingga 10 pagi..tapi pensyarah belum masuk lagi buat masa ini..memberikan aku peluang untuk melakar coretan di sini..hehehhee... antara sedar dengan tidak,.semester 5 sudah sampai ke penghujungnya..semester ini berlalu dengan cepat..mungkin kerana aku tenggelam dalam assignment yang bertimbun-timbun..banyak perkara yang berlaku sepanjang aku menjalani semester 5 ini..ada yang pahit dan ada yang manis..walau apapun..aku terima semua itu dengan tabah..semua yang berlaku ada alasannya yang tersendiri...dan semuanya mungkin berpunca daripada kekhilafan aku sendiri...

semester 5 ini juga..banyak perkara yang aku sedari..terutamanya dari segi SAHABAT..siapa yang ikhlas bersahabat dengan aku..dan siapa yang bersahabat dengan tujuan tertentu....yang mencariku bila dalam kesusahan..tetapi bila aku susah...memberi 1001 alasan untuk mengelak daripada membantuku...walaupun aku sedar tentang perkara itu..aku hanya diam dan senyum sahaja..sebab mungkin salah aku sendiri..membuka ruang diri terlalu besar sehingga membuatkan orang lain mengambil kesempatan terhadap aku..tidak mengapa..yang penting aku cuba mengikhlaskan diri..cuba..

selain itu..semester ini juga mengajarku bahawa pengurusan masa itu penting..aku masih lemah dalam menguruskan masaku..membuatkan assignmentku bertimbun-timbun dalam satu-satu ketika..bila assignment terlalu banyak dalam satu-satu masa..membuatkanku jatuh sakit..dan DR juga telah mengesahkan aku mengalami migrain dan STRESS! jika kalian tidak mahu menjadi sepertiku..uruslah masa kalian dengan baik ye..hehehe

semester ini juga aku melakukan kesilapan besar dengan memberikan maklumat tidak betul kepada rakan-rakanku tanpa mendapatkan usul periksa terlebih dahulu mengenai maklumat tersebut..kesilapan BESAR aku..maafkan aku ya rakan-rakan...

semester ini juga..aku..aku semakin SIHAT!!!! ahahhaa...sekian buat masa ini..

salam sayang,
Cristine Teo

Tiada ulasan: