Pengikut Terbaik!

01 November 2010

Mengingati

Kalau  saja  waktu  ini  mampu  diputarkan  kembali ,
Tentu  saja  aku  melakukannya ,
Berat  rasa  hati  meneruskan  langkah  ke  hadapan  ,
Sedangkan  hati  ini  masih  keliru  ketika  memulakan  langkah ,
Sahabat  tersayang ,
Buah – buah  kesunyian  mula  terasa  di  hati ,
Kami  sudah  terbiasa  bersama ,
Menempuh  hari – hari  remaja  kami ,
Tapi ,
Kini  kami  perlu  memilih ,
Haluan  hidup  kami  sendiri ,
Semoga  Tuhan  terangi  setiap  langkah  yang  kami  pilih ,
Teguhkan  ikatan  persahabatan  kami ,
Semoga  ruang  waktu  tidak  bisa   mencacatkan  hati  kami ,
Agar  suatu  hari  nanti  ,
Bila  kami  dipertemukan  semula ,
Kami  masih kami  yang  dulu ,
Menyayangi  antara  satu  sama  lain ,
Aku  yang  tak  pernah  bisa  pergi  jauh  daripada  mereka ,
Kini  mempunyai   haluanku  sendiri ,
Dan ,
Demi  waktu  yang  berulir  di  sampingku ,
Aku  redha  dengan  ketentuanNya ,
Apa  yang  pasti ,
Aku  akan  membawa  senyuman  mereka ,
Ketelusan  hati  mereka ,
Dan  kasih  saying  mereka ,
Bersamaku  selamanya ,
Kerna  mereka  telah  mengajar  aku ,
Erti  sebuah  persahabatan ,
Aku  tak  akan  menangis ,
Sampai  jantung  tak  bergetar,
Selama  itu  kami  akan  mengingati  satu  sama  lain ..

Tiada ulasan: