Pengikut Terbaik!

17 September 2011

Bicara Buat Teman

Teman, disini ku lakarkan sebuah perasaan..bukan niat menghiriskan hati yang sedang rapuh dan luluh, bukan niat untuk merobekkan jiwa yang sedang kekacauan dan haru-biru, tetapi sekadar memohon kemaafan yang telus dari kalian semua agar hati ini tidak lagi meronta-ronta minta ditenangkan..

Kemaafan yang kupinta ini adalah dari kesalahan sekecil kuman  hinggalah kesalahan seluas langit yang terlanjur kulakukan terhadap kalian..ku memohon ampun dan maaf andai ada kata yang terluah dari mulut ini yang menyinggungkan perasaan kalian..seolah-olah kalian tidak punya hati dan perasaan…maafkan aku….ku juga ingin memohon andai disaat kalian sangat memerlukan kehadiran aku disisi kalian..aku tiada disitu…malah bergembira dengan teman yang lain..terasa hinanya diri aku sebagai teman..maafkan aku….aku juga memohon maaf andai aku gagal memberikan nasihat yang terbaik ketika kalian memerlukannya.. ku juga ingin memohon maaf andai aku terlalu mementingkan diri sehingga tidak menyedari betapa besarnya kepentingan ‘sahabat’ itu dalam kehidupanku….maafkan aku..semua kesilapan dan kesalahan itu adalah datang dari diri aku sendiri…bukan kerana aku adalah manusia..tetapi kerana aku adalah diriku…terus-terusan melakukan kesalahan tanpa menyedari sisa umur yang semakin berkurangan…


Sekian dari aku….teman yang rasa bersalah…

Tiada ulasan: