Pengikut Terbaik!

16 Disember 2011

Bengkel Pengukuhan Kedua University Ambassador di bawah National Blue Ocean Strategy (NBOS)_AKEPT , Bandar Enstek, Nilai, Negeri Sembilan


9,10, dan 11 Disember yang lepas..sekali lagi, aku menyertai bengkel pengukuhan untuk kali kedua sebagai University Ambassador di Akademi Pengajian Tinggi (AKEPT) Bandar Enstek , Nilai, Negeri Sembilan ..tak dinafikan..antara sebab yang kukuh aku menyertai bengkel ini adalah kerana makanannya yang SEDAP! haha...memang sebab yang kukuh, namun aku tetap memberikan komitmen sepenuhnya terhadap tugas aku sebagai UA ( University Ambassador) ..bukan senang nak memenuhi pengisian bengkel ini..terpaksa 'dera' otak untuk memerah idea yang memberansangkan bagi pengisian program iParents 
yang akan dijalankan sekitar awal Mac 2012 dan gerak kerja pula bermula pertengahan Januari 2012.. 
UPSI membawa  "cara meningkatkan penguasaan Sains dan Matematik dalam kalangan pelajar''.
Kalau selalunya kita akan 'spot' pelajar dalam program-program pendidikan seperti ini. Tapi kali ini, team 
saya akan membawa pembaharuan. kita akan 'spot' golongan ibubapa pula dalam program ini. Golongan yang masyarakat rasa tidak mampu membawa sebarang perubahan dalam pendidikan dan hanya mampu memberi nafkah kepada anak-anak mereka..SALAH!! kita nak tunjukkan bahawa golongan ibubapa mampu memberikan inspirasi kepada anak-anak untuk berjaya  dalam penguasaan sains dan matematik .( Walaupun aku bakal guru Bahasa Melayu) hehe.. pengisian bengkel ini akan ku kongsikan kemudian memandangkan ia masih dalam perbincangan lagi..di sini aku sertakan beberapa gambar sepanjag bengkel berlangsung..


sesi pembentangan UA dari universiti lain


terlalu khusyuk sehingga tak sedar gambar diambil

pemandangan di kawasan penginapan

bilik penginapan saya





sempat lagi dia posing..hehe

dua serius....tapi yang tepi tu plak .....ehehhe



meja berselerak..seiring dengan betapa berserabutnya otak masa tu..









Tiada ulasan: