Pengikut Terbaik!

26 November 2010

Cerita Hari Raya Aidiladha ..... :)

Alkisah........

                Pippi  mengajak  Crist dan Gee bermain hujan  apabila kelihatan hujan lebat di luar ...crist dan Gee teragak-agak untuk bersetuju  memandangkan kedengaran bunyi guruh...kerana mereka tak mahu  menjadi seperti kisah Si Tanggang......ibu...ibu..ampunkan tanggang bu...!!  (ahahhahahahah)

                Ketika  crist , pippi  dan Gee sedang duduk-duduk berehat  selepas makan tengah hari  (walaupun jam  sudah menunjukkan pukul  3.30 petang...huhuuhuhu) tiba-tiba crist dan Gee tersentak  apabila Pippi  menengking berteriak........

Pippi :  Lembu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Saya nampak lembu!!!!!(sambil menuding jari ke luar  rumah...)

Gee dan Crist memandang ke arah satu sama lain..sedang berkira-kira sama ada pippi  sedang  menyakat  mereka  ataupun sedang  bemeditasi berhalusinasi...

Crist: Lembuuu???????uhhhuuuuuuuuuuu ......(dengan nada memperli kerana berfikir bahawa Pippi  sedang  menyakat  mereka...maklumlah lama dah tak makan daging....ahhahahhaha)

Pippi : aduiiiiii........betul bha!!!!!ada lembu lari-lari...(pippi cuba menegakkan kata-katanya  dengan muka yang sangatlah susah nak dipercayai oleh crist dan Gee)

Gee : pippi....ku taulah kita dah lama tak makan daging...tapi jangan lah  kau sampai berhalusinasi begitu sekali....(sambil ketawa2 memegang perut yg kekijangan kekejangan)

Crist: wei pippi...ku taulah ko beria-ia mau main hujan...tapi janganlah ko bagi alasan ko nampak lembu....takkan kita nak kejar lembu ko tu.....)

Pippi meletakkan kepalanya di atas meja....sambil ketawa  tebahak-bahak ...tak tahu macam mana lagi nak meyakinkan crist dan Gee...kemudian pippi berdiri dan keluar ke beranda....

Pippi: Hah!!!!!!tu nah lembu kalau kamu tidak percaya...( sambil menuding tangan ke arah gelanggang  bola jaring)

Crist dan Gee turut keluar ke beranda..melihat ke arah tempat yang pippi katakan....HAHAHHAHAHAH!!kelihatan seekor lipas LEMBU sedang berlari-lari menuju ke jalan raya..

Crist: a’ah la....wuii....lembu tu dari mana ah?????????????????

Gee: yakan...dari mana tu lembu......weii..lembu tu lari ikut highway ke KL lahhh.........!!!!
(sebenarnya mereka lupa hari itu Hari Raya Aidiladha..memang lah ada sembelih lembu...)

Kemudian,pippi ,crist dan Gee turun berjalan-jalan di sekitar kolej...memandangkan hujan x lebat...(lagipun memang tujuan nak  main hujan pun...ahhahahahh)..sampai ke satu kawasan di sebelah surau..kelihatan 3 ekor lembu tertambat di situ...

Crist: a’ahla...patutla ada lembu..kan esok mereka ada sembelih lembu utk hari raya....

Gee dan Pippi mengiakan ..(walaupun sebenarnya pippi memang dah terfikir dari awal pun..)
Setelah mereka bertiga sampai di gelanggang bola jaring..kelihatan 2 org budak di kawasan semak..

Budak 1 : Akak!!!!!!!! Akak ada nampak lembu?????

Crist: ada.....!!!!lembu tu lari ke arah situ!!!! (sambil menunjukkan ke arah lembu itu lari tadi)

Budak 1 : terima kasih kak!!! (kemudian kedua-dua budak itu meneruskan pencarian mereka)

Beberapa minit kemudian budak itu kembali lagi...

Budak 1: Kak,lembu tu berlari ke arah mana?????????

Crist : testing mic 1 2 3 Lembu tu lari ikut jalan atas!!!! (sambil berteriak..bukannya apa..budak tu jauh 200 kilometer  meter  di  hadapan...kena guna volume 5)

Budak 1:oohhh...terima kasih!!!!!!!(Gaya Alleycats)

Crist : Sama-sama kasih !!!! (juga guna gaya alleycats)

Gee: Jangan-jangan lembu tu dah sampai tol dah......(sambil menggeleng-gelengkan kepala)

Kemudian budak-budak itu pun berlalu...duduklah crist, Gee dan pippi di situ..(kononnya menanti lembu kembali...ahahha) Setelah lama menanti  buah  yang  tak  gugur  disitu ,mereka pun berdiri..dan pulang  semula ke rumah....hehheheh...


:)

2 ulasan:

san berkata...

cm pnah ku dgr ceta ni..tp d mna ya??hmmm...
hihihi

cristdiaries berkata...

ku ada post dlm fb la san...hahahhaha