Pengikut Terbaik!

16 Jun 2011

Aku vs Budak Sekolah

Once upon a time......

Aku melangkah masuk ke tahun 2 dengan muka yang sengaja dibuat-buat garang walaupun sebenarnya aku tidaklah segarang mana...huhu! saja nak buat budak-budak gerun dengan aku..bukan apa..budak tahun 2 ni overactive sikit..bising! banyak bermain.!buku tinggal kat rumah..! macam-macam lagilah! sebelum masuk kelas ini..aku kena buat persedian yang cukup! terutama dari aspek suara..huhuhu!kena buat latihan vokal terlebih dahulu supaya pitching tak lari..hahha...

seperti biasa..budak-budak kompom la bising...aku dengan lantangnya berteriak...

"heiii! kamu ni!! cikgu kat depan pun kamu masih nak bermain kat belakang tu??? kamu nak kalau cikgu suruh kamu berdiri atas meja ke??? nak kalau cikgu suruh kamu duduk di dataran perhimpunan berjemur di tengah panas??"

budak-budak diam seketika dengan mata terkebil-kebil memandang ke arahku..aku membebel lagi..bla..bla..bla...

Tiba-tiba.......

seorang budak pompuan datang ke depan dengan muka innocentnya....menuju ke arah mejaku...tiba-tiba dia melekatkan satu sticker gambar cinderella di depan buku lesson plan aku....

alamak!!! spoiled mood la budak ni!!! aku cuba sedaya upaya menahan ketawaku...ni mesti nak pujuk aku la ni.....huhuhuhu....dia kemudian kembali ke tempat duduknya...

mereka pun senyap la sehingga tamat sesi aku...takut dimarahi lagi,..

namun...itu semua tidaklah bertahan sehingga ke hari-hari seterusnya..

huhuuhuh..budak-budak.....:)

ingatkan budak darjah 2 je buat perangai macam tu..



kemudian..aku masuk pula ke tahun 6..
kelas yg paling suka menyakat aku...

Aku: ok kelas...
Budak2: ok apa?
Aku: hari ni...
Budak2: Hari apa?
Aku: kita nak buat latihan..
Budak2: latihan apa?
Aku: Karangan pendek..
Budak2: karangan pendek apa?
Aku: Tentang cita-cita kamu..
Budak2: Cita-cita apa....
Aku: haisshhhh!!!kamu ni!
Budak2:Kamu apa??

kemudian aku senyap...cuba menahan gelak..kuang asam betul la bdk2 ni..aku blum abis bercakap..dh dipotong2 percakapan aku...

mereka tergelak bila lihat aku senyap...

tiba-tiba ...aku.....

"okay kelas hari ini cikgu nak kamu buat sebuah karangan pendek tentang apa cita-cita kamu mengapa kamu pilih cita-cita tersebut dan apa usaha kamu untuk mencapai cita-cita kamu hantar hari ni juga!"

Aku memberikan arahan terus tanpa ada koma dan noktah!hahahaahha! supaya tiada yg sempat memintas kata-kata aku!








6 ulasan:

Boan berkata...

steady sis...bgus tndkan ko itu....hahahahah....^^,d..thumbs up 4 u...

RApFhaeLa rAFinAh frEd berkata...

hahaaa..no la ulah2 anak agu te..tp gud luck la..

misspurple berkata...

hahahah! thanks yea!

Ima Salsuzaima berkata...

hahaha.. bikin sakit hati jak budak2 sekarang ni.

misspurple berkata...

x juga la saya sakit hati dengan mereka..:) geram saja..saya tau,mereka yang begini perlukan bimbingan khusus..:)

Mohd Khairul Nizan Bin Kamaruzaman berkata...

thanks putri..:-)